En fjällhelg

Att åka på tur i 26m/s motvind var inte en jätterolig början. 16 kilometer i världens hemskaste väder. Jag grinade lite, snorade ännu mer, men framförallt gnällde jag. Stackars M.



Men sedan blev vädret betydligt bättre!



Allt blir liksom roligare i solsken!



På väggen i matsalen satt ett par supergamla skidor, med stighudar av sälskinn...



Vilket gjorde att jag tog för givet att det var små sälar som satt på väggen bredvid. Det tyckte alla var hysteriskt kul och jag utmärkte mig tydligt som både fjällnovis och nollåtta...



...det var nämligen fjällripor. Det finns inte så mycket sälar i fjällen, tydligen.



Efter tre dagars skidande var vi så trötta att vi åkte vessla hem istället för att plåga oss 16 km igen. Eller, jag och Ida åkte vessla. Killarna skidade tillbaka, det var lite bättre krut i dem helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0