Utvisad

Jag är långledig, M jobbar. Det medför att våra annars så samspelta sömnrutiner glidit ifrån varandra en del. När jag inte är sömnig men ändå ligger i sängen, aktiveras en viss del i min hjärna:





Pratbalken.





Aldrig tycker jag mig ha så bra tankar och funderingar som då jag ligger i sängen tillsammans med M och inväntar John Blund. Vilka förtroliga samtal jag vill föra, vilka ämnen jag vill dryfta. Och hur lääänge jag kan hålla på. Jag är en fenomenal prata-på-natten konversatör.

Tråkigt nog är detta inget som faller M i smaken. Han vill bara sova. Efter att ikväll ha legat och snicksnackat en bra stund med enbart enstaviga kudde-i-munnen-dämpade ord som svar förstod jag piken.




Sitter i vardagsrummet med datapatan till jag blir trött istället. Good shit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0