Hade inte fredagen den 13:e redan varit?

Vaknade sent, men tillräckligt tidigt för att hinna starta ett mindre krig med M, lyckades klä mig i kombinationen klänning(inte en t-shirt som jag trodde)/jeans/Teknikspanarhoodie, oplattat sovtorkat hår och total avsaknad av mascara. Kom ut till den LÅNADE bilen, för att snabbt inse att bilen framför backat in i mig. Och satt fast.
Fotade, tråcklade mig ut, köade mig stressat fram till jobbet.

Kommer fram, dundrar in i personalrummet, skriar professionellt på om min hemska morgon och mina problem baserade på dåliga klädval och uteblivet plattande av håret.

Mitt i allt slår det mig att jag just idag skulle välkomna min lärarstudent. Som jag ska vägleda och fungera som ett föredöme för. En lärarstudent som dessutom arbetat som rektor de senaste åren (m a o en vuxen person).

Och japp. Där var hon. I all sin glans. Och jag i min (glansiga stresspanna).

Som tur var gjorde jag ett bättre intryck som pedagog senare under dagen. Förhoppningsvis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0