Det svarta hålet i lägenheten

M ligger och snusar sött i sängen, jag själv är orolig i hela kroppen, dödstrött i ögonlocken, men kan inte sova nu. Måste skingra mina tankar och bli lite harmonisk i hjärnan innan jag kryper ned mellan lakanen.

Så jag blev glad när jag insåg att det kommit ett nytt HIMYM-avsnitt som jag inte sett. Perfekt, tänkte jag. Men M gnölade uppifrån sängen om höga volymer och sömnbehov och allt vad det var, så jag beslutade mig för att vara lite omtänksam och tyst. Alltså, lyssna med hörlurar.

Tidsåtgång för att leta efter hörlurar: 22 min.
Illa dolda irriterade suckar från loftsängen: 6 st.
Outtalade, men innerligt tänkta svordomar: 15 st.
Tappade saker som för ett himla liv: 3 st.
Hittade hörlurar: 0 st.
Sedda avsnitt av Himym: 0 st.

Slutsats nummer ett: vi har ett svart hål någonstans i lägenheten, som obönhörligt och systematiskt slukar (mina) grejer.

Slutsats nummer två: det ska bli jäkligt skönt att inte längre bo i en etta med sovloft.

http://www.gadgetgirl.se/product_images/l/gadgetgirl_pinky_stereo_h_rlurar_in_ear__55441.jpg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0