In vino veritas

Jag och M har delat en flaska rödtjut medan vi tittar på filmen-utan-slut: Karibiens pirajter del 2. Suck. När vinet nu tog slut ville jag öppna en till. Då tyckte M att det var alkoholistvarning att hemmadricka varje kväll.



Ursäkta??!!! Det är väl det julledigheten är till för, eller?


Våga vägra nykterhet, sa jag morskt och bad M att snälla rara pretty please hälla upp en whiskey till mig (det andra alternativet var champagne och där drar jag liksom gränsen en måndagkväll). Vilket han såklart gjorde. Han är nämligen en vänlig själ.

Sagt och gjort:

(observera: i min nya supermjuka fleecetröja, vuxenpoäng)

Efter den här jätteklunken insåg jag att fina hjärtat hällt upp ett redigt glas likör till mig. Smakade. Inte. Som. Jag. Trodde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0