Bagar Bengtsson bakar bara bruna brända bullar

Idag skulle jag baka lite bullar när jag ändå var hemma. Min tanke var det här:
http://pubsys.kooper.se/kinnaif/images/IMG_6067.JPG

Fyra timmar senare hade jag lyckats med fem olika smaker på bullar: kanel, vanilj, mandel, vidbränd samt ogräddad. Olyckligtvis var samtliga 80 bullar (oavsett tänkt ursprungssmak) 50-50 av de två sista sorterna då ugnen envist gräddade plåt efter plåt brända i botten och degigt vita på ovansidan. Och jag fortsatte lika envist att grädda plåt efter plåt i sagda värdelösa ugn.

M försäkrade med munnan full att de visst var goda.
Men jag såg att han bara åt den översta delen.

Ack, den kärleken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0