Först kommer inget, sedan kommer inget. Sedan kommer inget.

Ja, vad säger man. Jag måste säga att jag är lite förundrad över min egna förmåga att inte göra någonting alls.

Som idag. Jag vaknade ganska tidigt, gick upp och lade mig på soffan istället. Sedan insåg jag att vi inte har några kanaler förutom det sugiga basutbudet=ingenting att se på.

Jag var för lat för att trycka i en dvd. Jag var för lat för att sätta på datorn. Jag var för lat för att ens hämta min mobil, även fast jag hörde den låta lite från sin instoppad-under-bäddmadrassen-position. Så jag sov mest.

Planerna för idag var att ha stylat rufsig knut och genomtänkt outfit, strosa lite på NK och göra klipp på rest-rean, gå och fika lite för mig själv och läsa ut Våtmarker någon jäkla gång(bär ju bara runt på boken!). Riktigt njuta av min precious egentid. Resultat: noll. zero. nupp.

Jag gick upp från soffan vid fem när M kom hem med pizza. Så. Jäkla. Nyttig. Dag.

Men igår, bakfull till tusen - då fick jag minsann grejer att rulla. Jag och M gick på shoppingrunda, jag köpte en ny vårjacka från Barbour, vi mötte upp mina systrar, mamma och Jocke, vi gick på Medeltidsmuseét, vi gick ut och åt, vi gick på vuxenpoängsfilmen It's complicated, vi mötte upp än mer folk och drack drinkar på mitt gamla stammishak Strykjärnet. Det gick visst vägen.

Men sådan är jag, oförutsägbar. Okontrollerbar. Helt cra-azy.
Absolut.

Om ni ursäktar så ska jag lägga mig skeden med min man och kolla på film nu. Efter en stessfylld dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0