Hej alla miljarders fans!

Oj, vad ni måste saknat mig under denna bloggtorka. Jag känner med er. Men nu är jag tillbaka! Starkare än någonsin! Tänk er en blandning av Sara Löfgren och Petter. Sådan är jag nu. Stark som fan.

Vad har jag gjort då? Tjaaa... mest haft det skönt. Firat jul, åkt skidor och varit på middagar. Gått på tentafester utan att ha behövt skriva själva tentan. Ordnat möhippor och sytt munkkåpor. Mest sådant.

Och idag har jag inte ens behövt vara på jobbet. Istället har jag överdoserat cafelattar(kommunhuset har betydligt mer fancy gratiskaffe än jobbet) och sett intresserad ut på en fortbildningskurs i biologi. Exempel på aktiviteter jag genomfört idag:
  • tittat på en tecknad film om en humla som pollinerar en blomma
  • lärt mig vad "att gallra" blommor betyder
  • planterat 8 små ripsblommor i en frigolitburk
  • haft åsikter om uttrycket "ekologiska fotspår"
  • ätit gratis lunch (valde därför det dyraste, precis som jag lärde mig av Sunes pappa i julkalendern för ungefär 15 år sedan)
  • satt fast ett torkat bi på en tandpetare och låtsats pollinera andra kursdeltagares imaginära blommor (det var en faktisk uppgift)

En produktiv dag, helt enkelt. Och nu sitter jag hemma och är hungrig, eftersom M inte är hemma och därmed inte har lagat någon middag. Döligt.

I'm back baby! Nu blir det till att fixa middag. Yoghurt m nötter it is.

Kommentarer
Postat av: Yvanna

Sara Löfgren möter Petter... Hm.. I like it. Och jag bara väntar på dagen då jag blir utnämnd till ditt number one fan. För det är jag. Tamigsjutton. (En stolt sådan.)

Klarar att vänta länge i alla fall. Väldigt länge. Håller hoppet uppe liksom. Uthållig och trogen. Grym.

Framför allt, ödmjuk. Love u. Kram

2010-02-03 @ 00:08:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0