Kvinnan med de många ansiktena

Kollar igenom min facebooksida. Brukar få höra att jag alltid ser likadan ut på kort: huvudet lite vänt till vänster, blicken i kameran, samma leende. Det är faktiskt lite av ett stående skämt bland mina killkompisar.

Det är alltså vad man brukar kalla en fotomin. Den är noga intränad framför spegeln inför klassfoton och (förr i tiden, då jag gick ut en del, ni minns) vimmelfoton. Det var av ren självbevarelsedrift jag var tvungen att skaffa en.

Jag är så obekväm framför en kamera. Det funkar inte för mig att prestera en bra, spontan bild. Jag lyckas alltid, thanks to my gummifeja, se galen/extremt ful/bajsnödig/skrämd ut på kort om jag inte hinner inta pose och sejfa bilden. Det är antingen fotomin eller grimas. Eller en bild som man raderar från sin kamera.

Hur som helst, bland mina fb-tags hittade jag den här:

HAHA. Jag har ryggen fri. Det finns kort på fb där jag inte kör fotominen.
In your face, haters!

Kommentarer
Postat av: Yvanna

Jag måste säga att you pull it off.

2010-02-03 @ 00:11:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0