Young, fresh and new

Om två timmar ska jag vara på middag i Hornstull. Man kan ju tycka att det börjat bli dags för mig att fräscha upp mig lite och snygga till mig nu. Speciellt som jag planerar att vara supersnygg ikväll! Snyggast på middagen, helst.

Det kan dock bli svårt, riktigt svårt. De två tjejerna jag ska middaga mig med är nämligen puddingar bägge två. Och min nygamla kompis Sirpa-Liisa som parkerat sig på höger kind, vill liksom inte hjälpa till att hotta upp mig, alls. Dåligt, tycker jag. Inte något bidrar hon med, den snåla jäkeln. Men hon brukar alltid komma och snika med när jag ska på fest minsann.

Men så slår det mig att man måste ha rätt inställning för att känna sig fab. Och jag tänker såhär: She makes me look young. Ja, man kan nästan tro att jag är en tonåring nu när jag tänker efter. För om man tittar noga så har jag faktiskt en liten liten Mikko i pannan också.

Jag har hittat ungdomens källa: taskig luftkonditionering. Kom ihåg vart ni hörde det först.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0