En timme blev visst fem

Men trevligt hade vi, jag och Rasha. Hon är allt en riktig fining - snygg, smart och driven. Tre mycket attraktiva egenskaper hos en människa.

Vi hann med både middag och efterrätt (och så ett glas vin på det). Men vi började på Fotografiska, där jag blev kär i Sarah Moons utställning. Vilka bilder! Vilken stämning! Jag vill gå dit snart igen och suga i mig gestaltningen av Blue Beards unga frus sorgliga öde.

Jag vill även plötsligt vara fransyska och lätt dekadent, röka smala cigaretter, dricka vin till lunch och gå klädd i skira tyger i dova pastellfärger. Bli vän med en gatuhund och mata den med med svulstiga bakelser. Sacre coeur. Maus oui. Det är nog dags för den där franskakursen jag talat om så länge nu.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0